16.2.2019

Muodonmuutos kuudessa kuukaudessa

 

 

Ihan Huippu fiilis! En vieläkään usko, että puoli vuotta hurahti noin nopeesti.
Tekis mieli vaan hyppiä ja kiljua onnesta, kun testitkin onnistui yli odotusten. Et usko miten jännitin…

Valmennuksen alussa asiakkaallani oli tavoitteena saada kroppa kiinteämmäksi, pudottaa painoa 5 kiloa ja jaksaa paremmin arjessa.


Mitäs kuudessa kuukaudessa sitten saatiin aikaan?

(vasemmalla olevat kuvat otettu 10.8.2018, oikealla olevat kuvat otettu 10.2.2019)

Kuten kuvasta näkyy, niin muutos on valtava. Paino on pudonnut lähes 9 kiloa. Vyötärö on kaventunut yli 15 cm ja ryhti on parantunut huomattavasti.

Heti valmennuksen alussa laitettiin ruokavalio kuntoon, eli laitettiin energiamäärä vastaamaan kulutusta. Nälässä ei ole tarvinnut missään vaiheessa olla, päinvastoin.

Olen huomannut, että kun vain noudatan annettuja ruokaohjeita ja treenejä, niin tuloksia syntyy. Joten tämähän on helppoa. Tosin vaatii se joskus vähän itsekuria ja valintojen tekemistä, mutta on se sen arvoista. Ruokavalio on ollut koko ajan seurannassa, välillä suuremmilla ja välillä pienemmillä kaloreilla. Se on jo osa mun normaalia arkea. Syödä saa hyvin, kun vain tekee oikeita valintoja.

Treeneissä lähdettiin perusasioista liikkeelle ja haastetasoa lisättiin kehityksen mukaan. Treenimäärä viikossa on pysynyt vakiona alusta saakka, sitä ei olla lisätty, ettei treenistä tule kiireiselle ihmiselle lisää stressiä.

Tää 6 kk on kulunut aivan liian nopeasti sun Pt-valmennuksessa. Motivaationi treenaamiseen on vain kasvanut tässä matkan varrella koko ajan. Saliohjelmat ovat vaihtuneet säännöllisesti ja muuttuneet aina vain haasteellisemmiksi. Olen saanut kokea Pt-treeneissä Ihania onnistumisen ja itsensä ylittämisen tunteita. Sinun Pt-tunnilta poistuessani hymy on aina ollut herkässä, koska olet osannut tsempata mua niin, että uskallan ottaa itsestäni kaikki paukut irti ja vielä vähän enemmän. Siksi mulla on ollut aina voittajafiilis, kun kotiudun sun tunnilta. Tiedän, että yksin treenatessani, en kykenisi tai uskaltaisi kokeilla niin kovia treenejä, kun sun kanssa.

Tässä kuuden kuukauden tulokset mittoina:

Mitat: 8.3.2018 10.2.19 Muutos
Rintakehä 89 84 -5cm
Vyötärönympärys 88,5 73 -15,5cm
Lantio 98,5 88 -10,5cm
Reiden ympärys 57,5 52 -5,5cm
Olkavarsi 29,5 26,5 -3cm
Pohje 38 35,5 -2,5cm
Vyötärö paksuin 97 84 -13cm
Paino 64,1 55,3 -8,8kg

Ihan huikeita tuloksia mittojen suhteen, varsinkin kun otetaan huomioon, että lihaskunto/ voimatesteissä tulokset paranivat myös todella paljon.

Vatsa-, kyykky- ja punnerrustesteissä näkyy asiakkaani tulos verrattuna muihin saman ikäisiin asteikolla: “heikko-välttävä-keskitaso-hyvä-erinomainen”

Henkilökohtaisissa voimatesteissä tulokset nousivat myös aivan uudelle tasolle.

Lihaskunto: 7.8.2018   15.2.2019   parannus%
Vatsat (30s) 17 hyvä 20 erinomainen 17,60 %
Kyykky (30s) 22 erinomainen 27 erinomainen 22,70 %
Punnerrus (MAX) 14 keskitaso 38 erinomainen 171,40 %
Maastaveto: 40kg 12    30    150 %
Ylätalja: 23kg 15    31    106,60 %
Lankku 1min.45s.   3min4s   75,20 %

Sinä olet myös osannut ohjata niin, että mopo ei karkaa käsistä treenatessa. Eli olet pitänyt huolen siitä, että en innostuksissani ole hypännyt suoraan liian koviin painoihin/suuriin toistoihin. Näin olen 6kk:n aikana pysynyt hyvin kunnossa, enkä ole treenatessa reväyttänyt lihaksiani tai loukkaantunut. Se on auttanut siinä, että olen pystynyt käymään salilla säännöllisesti 3 kertaa viikossa. 

Olet myös pitänyt huolen siitä, että pidän välillä lepo/ hölläily viikon treeneistä. Koska välillä kroppa väsyy ja puntti ei kulje, mutta oma mieli vaan vetäisi salille. Silloin on suorastaan ihanaa ja helpottavaa, kun sinä sanot, että nyt on lepoviikon paikka. Yksin treenatessa sitä vaan kampeaisi väsyneenä salille tahkoamaan treenejä kerta toisen jälkeen, kunnes ei enää vaan jaksaisi.

En muista milloin olisin voinut näin hyvin tai ollut näin hyvässä fyysisessä kunnossa. Olen saanut pudotettua painoa sellaisiin lukemiin, joihin en ikinä uskonut enää pääseväni. Ennen kaikkea oloni on energinen ja onnellinen. Kiitos superille koutsille. Onneksi saan vielä jatkaa sun valmennettavana.

Seuraava puolen vuoden jakso mennään taas kovalla treenillä ja järkevällä ruokavaliolla kohti uusia tavoitteita.


#karjalankovinkoutsi

#trainhardtrainsmart

 

Kommentoi

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.