15.2.2017

Kohti parempaa oloa- lisää energiaa arkeen!

Aamupalaksi kahvi, koska eihän aamulla pysty syömään ja sitten töihin. Pieni lounas sitten joskus iltapäivällä, jos ja kun ehtii ja illalla onkin jo aivan kaamea nälkä. Töiden jälkeen tankataankin sitten reilusti yli puolet koko päivän energiansaannista, niin ei iltapalan aikaan ole yhtään nälkä. Väsyttää ja tuntuu että virta loppuu aina kesken päivän. Liikuntaan ei riitä virtaa, koska elimistö saa aivan liian vähän energiaa, joten viime aikoina liikkuminen on jäänyt melko vähille.

” Yrittäjän arki on stressaavaa ja tunsin itseni usein väsyneeksi. Minulla oli myös epäergonomisten työasentojen takia usein selkä ja hartia kipuja. ”

Näistä lähtökohdista aloitimme asiakkaani kanssa valmennuksen marraskuun lopussa. Heti alkuun laitettiin ruokarytmi kuntoon ja itseasiassa päivittäistä energianmäärää lisättiin melko reilusti. Kuntosalitaustaa ei asiakkaallani ollut. Viime visiitti salilla oli ollut joskus kouluaikoina, eivätkä muistot olleet kovin ruusuisia, joten kevyesti liikkeelle.

” Lähdin treenaamaan melko epäuskoisena siitä, että saisin mitään aikaiseksi. Tavoitteena oli kuitenkin saada lähinnä energiaa päiviin. ”

Kevyesti, mutta ei liian helposti. Heti alusta asti ohjelmaan otettiin mm. kyykkyjä sekä maastavetoja. Tekniikat hiottiin kuntoon, niinpä painoja kovissakin liikkeissä on pitänyt nostaa lähes viikoittain. Jalkaprässiä aloitettiin tekemään 50 kg:lla ja tällä viikolla kokeiltiin jo miltä 160kg tuntuu, ei huonosti reilun 10 viikon jälkeen!

” Jo pian ruokavalion ja treenin aloituksen jälkeen päiväunet jäivät pois ja myös 10-11tunnin yöunet vaihtuivat normaalimpaan kahdeksaan tuntiin. Jaksan töiden jälkeen muutakin kuin röhnöttää sohvalla, myös selkä ja hartiat on voinut niin paljon paremmin. Pelkästään energian määrä on ollut kaiken vaivan arvoista, mutta tietenkin painon putoaminen, kropan kiinteytyminen ja voiman lisääntyminen motivoivat jatkamaan. Viihdyn huomattavasti paremmin kehossani jo näidenkin tuloksien ansiosta.
Ruokavaliossa haastavinta alkuun oli tottua aamupalan syöntiin. Nykyään herään jo hieman nälkäisenä ja se onkin ainut kerta päivässä, kun koen olevani nälkäinen, muutoin ruokarytmi ja ruuan määrä pitää minut kylläisenä ja energisenä koko päivän. ”

Ja vaikka painonpudotus ei ollutkaan varsinaisena tavoitteena, niin aika hyvää tulosta on saatu aikaan siinäkin! Paino on pudonnut 10 viikossa 5,2 kg ja senttejä on hävinnyt tasaisesti ympäri kehoa. Ja kaikki kaikki tämä syömällä enemmän kuin aiemmin! 🙂

31.1.2017

22.11.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

” Enpä ois uskonu, että jopa tykkäisin käydä salilla. Nyt tykkään ja kiitos siitä Martti! ”

Jos tuntuu että sinäkin tarvitset lisää energiaa, niin varaa aikaisi ilmaiseen kartoitukseen.

– It might not be easy, but it will be worth it!

 

 

 

Kommentoi

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.